Citizen Arden

Hejsan!
nu tängte jag köra en liten presentation om min ponny Citizen Arden.

somsagt är Citizen Arden namnet på min ponny, eller Citizen eller Sixten som han kallas till vardags.
Citizen är en svensk-ridponny e.Bocaccio Arden RP149 på 144cm (alltså D-ponny) han är född år 2006.

Bild ifrån uppfödaren Ruth börjesson (stallphem)

jag har haft citizen i exakt 4månader idag ;) vi är alltså ett nyblivet team, men jag tror att vi kommer bli ett bra team i slutändan! dock har vi behövt dessa månaderna för att lära känna varnadra och det är inte förens nu börjar vi hitta knapparna så vi är på god väg men det är en lång väg kvar. 



för en vecka sedan (9/6) startade jag och citizen våran första tävling tillsammans. En lokal LC:1 och LB:1 och trots att förutsättningarna inte var dom bästa (hade ändast ridit honom 2dagar innan då jag hade ett utbyte med skolan) Så lyckades vi skrappa ihop drygt 69% och en vinst i första klassen och trots 3 stora missar 67% och en 4e plats i andra klassen.

så inte bara min utväckling utan även Citizens utväckling kommer att dockumenteras här på bloggen. Det kommer nog bli roligt för er läsare då utväcklingen hos en ungponny går otroligt snabbt!
 
avslutar med en halv charmig bild på "Sixten Blixten" i hagen

/Evelina
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
>