Dagens ridpass

här kommer en liten utverdering av dagens ridpass:

Citizen fick sig en tur i padocken kombinerat med fram/av skrittning ute.
Som sagt låg fokuset på galoppen idag, Det vill säga att hitta ett jämt flyt i galoppen och mycket fattningar även en hel del samling då det är där hans problem ligger! Eftersom han är såpass ung så saknar han en del muskler som krävs för att få den där härliga samlade galoppen.

Han förvånade mig verkligen idag. Det satt facktiskt idag! Med tanke på gårdagens pass där inget satt så var han som en helt ny ponny idag, det gillas!
 Han satte till och med galopp ifrån skritt :D det händer inte varje dag!

i morgon kör vi sista träningen för min tränare inför sommaren och på onsdag ska jag och Citizen iväg på ett litet hämligt uppdrag,do do do ;) haha så jag hoppas detta håller i sig!

 
halv charmig bild från av-skrittningen


Winnetoo fick sig ett åhhh waaait for it... DRESSYR PASS oväntat! 
jag är iaf nöjd med även honom speciellt med tanke på att det va 3dje gången jag satt på honom.

I traven fick vi tilldet ordentligt, jag satte lite mer press på honom idag eftersom jag hittat knapparna rellativt mycket. och tro det eller ej så fick jag facktiskt ut lite av hans gång :D kanske är han en dressyr ponny iaf ;)

Men i galoppen därimot blev han lite lång men flytet va dock bra! Han höll ett jämt tempo under hela passet vilket uppskattas då han gärna springer ifrån problemen i vanliga fall, nu kunde vi reda ut problemen i ett lungt och fint tempo det gillar Evelina ;)



fram skrittning

 innan ridpasset

ha det bäst ni som gillar häst
/Ewe



Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
>