Dagens

Skulle egentligen haft någon som fotat mig när jag red bojen idag men det blev inte så, det får bli en annan dag ist! A tömkördes som sagt och stod i mot väldigt mycket i början men sedan blev hon så fin så och slappnade äntligen av och jag har äntligen lärt mig att tömköra också, woho! Detta borde typ firas.. haha


Bojen fick jobba över lite upphöjda galoppbommar och några travbommar som ni ser nedan på bilden! På ponny i galopp använder man 2.5 och på travbommar brukar jag ta 1 och en fot vilket typ är en och en halv. Han var en aning slarvig över galoppbommarna när jag tyckte att vi skulle komma in i en lugn och harmonisk galopp men bojen tyckte i stället att vi skulle ta det en aning fortare så jag slutade när han gav med sig och väntade på mig. Annars var han hyfsat fin idag, dressyrträning imon med för sofia! Ja en hoppryttare kan också träna dressyr fast dock med en hoppsadel och jag kallar det markarbete, du vet lite mer "hoppspråk".. hehe

Nu tänkte jag dra ut å på en powerwalk och käka lite middag, har bara ätit frukost idag så jag är redigt hungrig. Latero M
 

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
>