Oh it's bloody sunday

Buenos noches som man brukar säga på spanska och för er som inte förstår så betyder det god kväll, sedär jag har då allt lärt mig något utav spanskan, woho! Överlycklig typ hahaha nä men nu till det lite mer seriösa.. Spenderat hela eftermiddagen i stallet hos mina fina små djur, idag var en såndär dag då jag bara tog det hur lungt som helst, ingen stress bara chilla lite och inte kolla på klockan hela tiden, för annars är det alltid någonstans man ska vara eller till men inte idag, vilket kändes så skönt! Riktig kvalitetstid fick dom iaf och jag red B i ridhuset idag igen då det har totalt vräkt ner regn hela dagen och han var bara så fin, mjuk, följsam och precis sådär lagom framåt, me like big time! Han är så underbar, finns ingen som jag älskar så som honom! När jag gick ut för att tömma skottkärran och så står han och kollar ut genom fönsteret och så ropar jag på honom och gud vad han gnäggar då.. haha sötnosen!

Sen var det Astrids tur och hon var rätt jobbig å rida idag, väldigt pigg, vilket egentligen inte är så konstigt i med att hon vilat men men det var bara till att bita i det sura äpplet och få henne lugn och avslappnad och det fick jag henne till slut! Inte så lätt när man rider barbacka, men nu är det stenhård träning för hennes del, ryggen måste stärkas ännu mer så vi kan prova ut en sadel så jag kan börja å rida ordentligt och tävla! Börjar bli lite halv trött på det här nu, då jag mer än allt vill rida henne och att hon ska vara fit for fight igen!! Jaja antar att det bara är till att stå ut ett litet tag till! Tömkörning hela veckan yäy! haha det är så tråkigt men vad gör man inte för sin älskade häst? Förutom en dag då jag tar en skritt tur på henne.

Det var nog allt jag hade på hjärtat, så skönt att ha en blogg ibland och bara prata av sig lite, ha det gött så länge, puss från Matilda

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
>