Presentation

Eftersom evelina gjorde en presentation så tänkte jag också göra detta så ni lär känna mig och mina ponnysar lite också!

Heter ju Matilda som sagt och är oftast en väldigt sprallig och glad tjej på 18år, mina kompisar brukar kalla mig för granen så det är väl de jag mest går för och så får jag höra att jag är rätt galen också! hehe. I med att jag är arton så är detta ju mitt sista tävlingsår på mina ponnysar tyvärr :( fyfan vet inte riktigt vad jag ska ta mig till, blir bara ledsen av att tänka på det! Vet inte heller vad vi ska göra med dom då de inte bara är mina hästar utan mitt allt, mina älsklingar. Usch säger jag bara..

Har ju som sagt två d-ponnysar, en brun och en vit, vid namn Sun Boy och Ashfield Again även kallad bojen och Astrid. Innan vi köpte bojen så hade han gått upp till MSVB i hoppning, ja jag är hoppryttare, höhö. Otroligt välriden häst, vilken vilja och kapacitet som han bestiger, skulle lätt kunna bli en av sveriges bästa d-ponnysar och jag är inte den enda som säger de, men med rätt ryttare. Min andra halva typ finns det så mycket mer att säga än att han betyder allt för mig, min lilla bäbis.

Astrid har tidigare gått SM och är hur enkel som helst, verkligen världens snällaste! Finns ingen snällare och sötare än lilla Astrid eller stora Astrid får alltid frågan om hon är storhäst men nej det är hon inte, hon är 148cm på pricken! Grym läromästare och första ponny. Oj nu låter det nästan som en säljannons, haha men det är sån hon är, helt underbar i allt! Dock är hon kanske inte den finaste dressyhästen utan är rätt pigg och gillar att springa en del, hehe men hon anpassar sig efter mig ändå! Hon är en ren hopp ponny som man brukar säga! Min fina <3

För nu läget är målet att nå MSVB med dem iår, man måste ju kvala först så målet är väl att få tre nollor i LA först, gör vi inte de är det inte hela världen men det hade varit så kul att avsluta med det på dom och på ponny! Tror utan tvekan att det inte är några problem men vi får hel enkelt se vad den tiden som är kvar ger, man måste bara tro på sig själv! Just nu har Astrid ingen sadel som passar särskilt bra, dom klämmer på henne så hon får ont, så hon tömkörs och jag rider barbacka då och då tills vi får fixat en ny, sedan är det bara ut å köra! Med B så har vi börjat om lite och gått ner lite i klasserna då han varit förskyld ca två månader och inte tävlat något, bara joggats typ men är nu igång för fullt igen, så ska hoppa en LA i början på juli igen tänkte jag men tills dess kör vi på LB nivå. Längtar till Astrid kommer igång igen också!! Men målet egentligen detta året är bara att ha roligt och inte tänka så mycket! Bara köra men samtidigt jobba!

Så ser det i alla fall ut för mig just nu sen är jag en sån där tjej som gillar kläder också som säkert 123456 andra tjejer gör. Och ni kommer få läsa om min vardag helt enkelt, där ibland, hästar, kläder, häng med polare och mycket annat sker. Så hoppas ni hittar något där som får er att läsa, hoppas jag inte är allt för tråkig! Puss på er så länge så hörs vi senare!!

Två bilder på mina fina ponnysar, tror ni ser vem som är vem? haha



Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
>