Sommarbete

Nu tängte jag ta upp det den stora snackisen angående sommar bete.

Våra (min och mammas) hästar går ute från ca åtta till åtta. och anledningarna till att dom inte går ute dyngnet runt är dels för att vi Tävlar även på sommaren men främst för att dom ska få vila ifrån gräset och sova ordentligt på natten.

Det är nämligen så att när dom sover ute är det alltid någon av hästarna som vacktar flocken, och så fort något anses vara farligt väks hela flocken och flyr. Det kan alltså bli en riktigt orolig natt för våra fyrbenta vänner.
Och jag tror inte att dom går sönder utav det. Men eftersom våra hästar tränas som vanligt så vill vi ju såklart få ut så mycket som möjligt av varje ridpass och en förutsättning för det är ju att dom är utvilade.

Våra hästar får alltså vinter vila istället för sommar vila då tiden är tightare på vinter halvåret, Därför går dom inte ute dyngnet runt.

Cherie( Mammas häst) och Flora i deras sommar hage


bild ifrån sista sommaren med min B-ponny Elliott <3 

Hur gör ni så här under sommar tiderna?

/Ewe

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
>