utvärdering av träning

träningen gick helt okej, trots att C var svin pigg vilket gör att han lättre går bakom hand som jag inte gillar.
 
Vi började iaf med att gå längst med spåret och ändast böja halsen (kroppen fortsätter framåt) det gav bra resulta, speciellt i vänster varvet då han är stelare i den sidan och behövs mjukas upp det gav även mig kontroll över bogarna som gärna lever sitt eget liv. efter detta övergick vi till Citizens stora svårighet nämligen travlängningar. då Citizen är såpass kort i ryggen och har naturligt lätt att samla sig ger det honom en störe svårighet att ta ut steget mera. Det är inte omöjligt men det krävs mycket av både mig och honom men som dom säger träning ger färdighet så ska med lite träning även det gå! Vi trimmade även lite galoppfattningar. efter idag har jag bestämt mig att han ALDRIG ska få fatta galopp övertygen jag ska vara konsikvent och bara skita i om han blir lite sur det två - tre första fattningarna. För när han ger med sig är fattningarna underbara!
 
 
jag är trots förutsättningarna nöjd med både honom och mig :)
förlåt för kvalitén på bilderna ... tog dom ur filmen min pappa spelade in med sin telefon :/
galopp arbetet
vi tränade även lite på att få ut hans skritt
försök till längning ;)
 
Love E

Kommentarer från er söta läsare.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
>